Tonale

טקסט כללי טסקט כלל
טקסט כללי טסקט כללי.

אלפא רומיאו טונאלה- כל האנרגיה שבעולם

להיות אלפא זה להוביל, גם בחדשנות.
Alfa Romeo Tonale, דגם ה-C-SUV ההיברידי המתון הראשון של המותג המסמל את השינוי הגדול שעובר על המותג האהוב והוותיק, עם הופעת בכורה על הכביש במקום הסמלי ביותר: Tempio Voltiano שבאזור אגם קומו הפסטורלי, שם הממציא האיטלקי אלסנדרו וולטה הציג לעולם את הסוללה, גנרטור החשמל הסטטי הראשון.
המצאה בת 200 שנים זו הפכה לציון דרך בהיסטוריה המודרנית, וכיום – במאה ה-21 – אין רלוונטית ממנה. וולטה, מבשר הקיימות, חקר את הטבע ללא לאות, על מנת לחקות את אופן פעולתו ולרתום אותו לטובת האנושות.
גישתו החדשנית מוטמעת על ידי אלפא רומיאו, מתוך תפיסה שפיתוח טכנולוגי בר-קיימא חייב לשאוב מהטבע השראה ל"יצירותיו המכניות" ולחיות עם הקוסמוס בהרמוניה.

הטונאלה

ה-Tonale היא קו פרשת המים המסמן את המהפך הרדיקלי של המותג אלפא רומיאו, שישגר אותו לעידן חדש, טכנולוגי, בר-קיימא וחשמלי.
הטונאלה היא אבן הדרך הראשונה בתהליך ה״אפס לאפס״, במסגרתו מתעתדת אלפא רומיאו להפוך ליצרנית הרכב הראשונה בעולם אשר תעבור, תוך 5 שנים בלבד, מייצור של 0% רכבים חשמליים ל-0% פליטות.
הטרנספורמציה של אלפא רומיאו מושתתת על המנוע המספק 160 כ"ס וכולל את ה-VGT (Variable Geometry Turbo), ועל מערכת ההנעה החשמלית שפועלת במתח של 48 וולט וביכולתה להעביר כוח לגלגלים גם כאשר מנוע הבעירה הפנימי כבוי.
המערכת החשמלית של אלפא רומיאו נועדה לשרת את המותג ואת ה-DNA שלו, ולהציע חוויית נהיגה היברידית אותנטית ועוצמתית.

זה לא רק ספורט – המרחב הפנימי של-Tonale

צמד המילים ״אלפא רומיאו״ הפך מזמן לשם נרדף לספורטיביות, אך חוויית נהיגה אולטימטיבית אינה מתמצה רק בחילופי מהלכים חלקים ובאחיזת כביש מנצחת.
הכנסת האורחים האיטלקית של ה-Tonale כוללת מרחב פנימי אלגנטי ואבזור יוקרתי, הניחן בטוב טעם, כמו שמוצאים רק בארץ המגף.
תא הנוסעים המרווח מבטיח לנוסעים חוויה ביתית, ולנהג תחושת שליטה על הכביש, לצד ההנאה שבנהיגת ספורט, המאפיינת את אלפא רומיאו.
את הנוחות עוטפות מערכת מיזוג האוויר המפוצלת, התאורה הפנימית הנעימה והמושבים הקדמיים המאווררים והמחוממים.*
ה-Tonale לוקחת את הפינוק עוד כמה צעדים קדימה, עם נעילה ופתיחה חשמליות של דלת תא המטען ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון חכם, הממוקם לפני מוט ההילוכים.*
בכך, הדגם החדיש מעניק מרחב אופטימלי למי שמחפש את שמחת החיים.

*קיום המערכת תלוי דגם ורמת גימור.

מערכות בטיחות מתקדמות

ה-Tonale מציגה טכנולוגיות חדשניות, שמתורגמות לבטיחות ונוחות חסרות תקדים.
עם הדור החדש של מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS), המחזקות את יכולת הנהיגה האוטונומית בדרגה 2, ה-Tonale מסייעת בהאצה, בבלימה ובשמירה אוטומטית על הנתיב, תוך שימור הספורטיביות וההנאה מהנהיגה.
הדגם מצויד במערכות פורצות דרך, בהן בקרת שיוט אדפטיבית חכמה (IACC), העוזרת בוויסות מהירות הרכב לשמירה על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים, מערכת מרכוז נתיב (LC)*, המפקחת על התנועה הצידית של הרכב ומסייעת לו להישאר במרכז הנתיב אפילו נוכח תנועה סואנת, ומצלמה קדמית המסייעת בניטור סביבת הרכב, בציר אורכי ורוחבי כאחד, ואשר ביחד עם מערכת ה-IACC פועלת לזיהוי תמרורים ולדיווח שלהם על הצג.
בקרת המהירות החכמה תציע לנהג להפחית את המהירות עד למגבלה שזוהתה, ואם הוא מקבל את ההצעה – הגדרות בקרת השיוט עשויות להיות מותאמות באופן אוטומטי.
התקדמות מצבי הנהיגה של ה-Tonale מנוהלת במערכת ה-DNA של אלפא, לשימור החוויה המוכרת, אותה חיים דורות של נהגים ספורטיביים הנאמנים לאלפא רומיאו ולחיים הטובים.

*קיום המערכת תלוי דגם ורמת גימור.
מערכות הבטיחות הינן מערכות עזר בלבד הפועלות בתנאים ומגבלות ואינן באות להחליף שליטת הנהג ברכב, שימת לב לתנאי ונסיבות הדרך, ערנות, אחריות ושיקול דעת, נהיגה זהירה והקפדה על החוק.

שומעים את העוצמה

אם בעשור הקודם מכוניות עם מערכת מולטימדיה היו חידוש מרענן, היום הן חלק מהותי ובלתי נפרד מחוויית הדרך.
לכן, מפרט ה-Tonale כולל מערכת בידור ומידע מובנית מבוססת אנדרואיד, הצועדת בחוד החנית של הקדמה, עם מסך מכוונים דיגיטלי לחלוטין בגודל ״12.3 ומסך מגע ראשי בגודל ״10.25, המעניקים שטח מסכים איכותי בסך של ״22.5.
הממשק המתוחכם ורב-תכליתי הכולל חיבוריות אלחוטית ל-apple CarPlay  ו-Android Auto
ומערכת שמע הכוללת 14 רמקולים מתוצרת Harman Kardon* מייצרת חוויה דמוית סמארטפון, המאפשרת לנהג לצפות בכל המידע הדרוש לו מבלי להוריד את העיניים מהכביש.*

*קיום המערכת תלוי דגם ורמת גימור

מנועים חדשניים: האנרגיה שמאחורי החוויה

משחר האנושות ידוע לאדם שעוצמתו של הטבע היא חסרת גבולות. אין פלא, אם כן, שה-Tonale מוכיחה שביצועים ויעילות מרבית הולכים יד ביד עם טכנולוגיה בת-קיימא.
המנוע החדש של הטונאלה מגיע ב-2 גרסאות:

1. מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר בגרסת 130 כ״ס ומומנט של 24.5 קג"מ.
למנוע ארבעה צילינדרים, מגדש טורבו המייצר יחס דחיסה גבוה (12.5:1( ותזמון שסתומים משתנה כפול.

2. מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר בגרסת 160 כ"ס, בזכות תוספת של מגדש הטורבו בעל הגיאומטריה המשתנה VGT.
המנוע פועל במחזור מילר והוא בעל הזרקת דלק ישירה בלחץ של 350 בר, תיבת 7 הילוכים ומצמד כפול מדגם TCT, כל זאת על מנת לשלב בין יכולת תגובה נהדרת בנהיגה יומיומית לבין עוצמה מתפרצת בנהיגה ספורטיבית יותר, תוך מקסום היעילות וצריכת הדלק.
ביחד עם המנוע החשמלי המובנה, הפועל במתח של 48 וולט, מייצר הספק של עד 15 קילו-וואט, מומנט של 5.6 קג"מ ומסוגל להניע את הגלגלים גם כאשר מנוע הבעירה הפנימית כבוי – ה-Tonale מספקת חוויה חשמלית אותנטית, שעד לפני שנים ספורות היתה יכולה להתקיים רק בממלכת הדמיון.

2 מנועים יעילים ומסונכרנים לחוויה היברידית

שתי גרסאות המנוע (130 כ״ס ו-160 כ״ס) כוללות יחידה משולבת של מתנע וגנרטור, המספקת מעברים מהירים ושקטים כאשר מנוע הבנזין נדרש לפעולה, ומערכת הבלמים החכמה כוללת את תכונת ה-Auto-recharge, הממחזרת את האנרגיה המתבזבזת בבלימה לשיפור היעילות.
פתרונות טכנולוגיים מתקדמים אלה מבטיחים ביצועים גבוהים ואפקטיביות, ומעניקים לנהג חוויה היברידית מן המעלה הראשונה.
למיקסום יעילותו של המנוע החשמלי החדשני, נבחרה סוללת ליתיום-יון בעלת ביצועים גבוהים במיוחד, הפועלת במתח של 48 וולט ובעוצמה של עד 22 קילו-וואט, ומאפשרת להניע את המנוע החשמלי בצורה מיטבית.
הסוללה מתהדרת בקיבולת של 0.8 קילוואט-שעה עם נפח קומפקטי של כ-11 ליטרים בלבד, ואינה משפיעה על גודל תא המטען (מותקנת מתחת לתעלה המרכזית שבין המושבים הקדמיים).
הממשק עם הארכיטקטורה החשמלית של הרכב מנוהל באמצעות מערכת "המתח הכפול," עם ממיר DC/DC מ-48 ל-12 וולט.
בזכות טכנולוגיה זו, ה-Tonale מספקת ביצועים האופייניים למנוע בנזין, ואשר זוכים לשיפור הודות לתגובתיות המנוע החשמלי.

יכולות היברידיות

היכולות ההיברידיות המגוונות של ה-Tonale מאפשרות שימוש במנוע החשמלי בלבד (כאשר מנוע הבנזין כבוי) במצבי נהיגה רבים, בהם:
• e-Creeping – שימוש במנוע החשמלי לצורך נהיגה במצב זחילה מ-0 קמ"ש ועד למהירות של מנוע בנזין הפועל במהירות סרק בהילוך ראשון או אחורי.
• e-Launch – התנעת הרכב באמצעות המנוע החשמלי בלבד.
• e-Queuing – זחילה בנסיעה בפקק תנועה.
• e-Parking – תמרונים פשוטים בחניון.

יכולות אלה משתנות בהתאם למצב הטעינה של הסוללה, תנאי הדרך וההספק הנדרש.

חלוקת משקל ברמה אחרת

חלוקת המשקל המיטבית בין שני הסרנים, הייחודית למסורת הבנייה של אלפא רומיאו, נעוצה בניהול מיוחד של המשקל והחומרים, במטרה לרכזם קרוב ככל הניתן למרכז הרכב.
גרסאות ה-Tonale המצוידות בהנעה קדמית עושות שימוש באיזון המשקלים המצוין להפניית המומנט באופן אופטימלי מהגלגלים אל הקרקע, על מנת לייצר התנהגות כביש נהדרת בפניות.

היגוי מצוין

יחס ההיגוי (6:1. 13) מגביר את מעורבות הנהג בחוויית הנהיגה במגוון מצבים ומהירויות.
השימוש בגיאומטריית המתלים הקדמיים הנפרדים מפחית את ההחזרה באופן טבעי, מדגיש את תחושת ההיגוי האינטואיטיבית ויוצאת הדופן ומפחית את הצורך ביצירת חוויה זו באמצעות תוכנה.
החוויה הספורטיביות זוכה לחיזוק נוסף בדמותן של ידיות העברת הילוכים מאלומיניום*, סימן ההיכר של המותג.

*קיום המערכת תלוי דגם ורמת גימור.

מערכת בלימה משולבת (IBS)*

אלפא רומיאו משתמשת במערכת בלימה משולבת (IBS), שהינה מערכת אלקטרו-מכנית חדשנית המחברת בין בקרת יציבות לבלמי סרוו קונבנציונליים.
מערכת זו מבטיחה תגובת בלימה מיידית, הודות לשילוב בין רכיבים אלקטרוניים ומכניים וצמצום רעידות בדוושה.
מערכת ה-IBS מנהלת גם את השילוב בין בלימה רגנרטיבית (לטיוב אנרגיה מרבי) לבין בלימה דיסיפיטיבית (המושגת באמצעות מערכת הבלימה), באופן בלתי מורגש לחלוטין לנהג.
נוסף על אלה, ה-Tonale משתמשת בקליפרים קבועים בעלי 4 בוכנות מתוצרת Brembo, בדיסקים קדמיים עם אוורור עצמי ובדיסקים אחוריים מלאים, כל זאת על מנת להבטיח ביצועי בלימה מושלמים.

*קיום המערכת תלוי דגם ורמת גימור.

מתלי MacPherson עצמאיים עם טכנולוגיית Frequency Selective Damping (FSD)*

מערכת המתלים, המיוצרת מתוך מחשבה על ה-DNA של אלפא רומיאו, כוללת ארכיטקטורה בתצורת MacPherson בשני הסרנים, כאשר הגיאומטריה התלת-זרועית של החלק האחורי מבטיחה תגובה מהירה להיגוי ומאפשרת רמה גבוהה של האצה בפניות.
עוד ניתן לבחור במערכת המתלים החשמליים Alfa Active Suspension*, אשר עושים שימוש בטכנולוגיית Frequency Selective Damping (FSD), שפותחה ביחד עם Koni על מנת לשפר את ביצועי הרכב באמצעות אחיזת כביש מוגברת, מבלי להתפשר על הנוחות במצבי הנהיגה השונים.

*קיום המערכת תלוי דגם ורמת גימור.

Dynamic Torque Vectoring

 

מערכת המדמה נעילת דיפרנציאל קידמי ומובנית בתוך בורר ה-DNA. מערכת זו מנצלת את האפקט של מערכת הבלימה באמצעות סימולציה של דיפרנציאל מכני מוגבל. 

השילוב בין ה-Dynamic Torque Vectoring לבין המתלים הקדמיים בתצורת MacPherson, מבטיח דינמיקת נהיגה ספורטיבית ואפקטיבית באמצעות שליטה ביציבות הרכב והפניית העוצמה לגלגלים בעת האצה בפניות. 

עוד מעניקה המערכת שליטה משופרת ברכב בנסיעה על משטחים חלקים, לצד הפחתת תת-ההיגוי, ומעבירה את המומנט מן הגלגל הפנימי לחיצוני, כדי לסייע בהאצה אורכית ובאחיזת כביש טובה יותר.

בולמי הזעזועים החשמליים Dual Stage Valve

בולמי הזעזועים בעלי שיכוך מבוקר אלקטרונית מיוצרים בשילוב כוחות עם Marelli ומאפשרים בחירה בין ביצועים לרכות.
בולמי הזעזועים החשמליים כוללים שסתום מיוחד המופעל באמצעות חשמל ומספק עקומות שיכוך עצמאיות, לברירה בין שני מצבים: Comfort ו-Sport.
המצב הראשון הוא הכיול המוגדר מראש במצבי DNA Advanced Efficiency ו-Normal, ומיועד לסייע בביצועים בכבישים משובשים, בעוד שהשני מופעל במצבי DNA Dynamic ו-ESC Off, להפחתת תנועות הגוף ולהגברת הנוקשות האנכית, על מנת לשפר את הדינמיקה של הרכב בפניות.

בורר מצבי הנהיגה באמצעות מערכת ה-Alfa DNA

בורר מצבי הנהיגה Alfa DNA, אשר הופיע לראשונה בדגמי ה-Giulietta, ה-Mito וה-C4, והתפתח בדגמי ה-Giulia וה-Stelvio, מגיע כעת ל-Tonale, עם פונקציות המותאמות במיוחד למנוע החשמלי:
מצב Dynamic עם כיול ספציפי של דוושת ההאצה, המבטיח בלימה אפקטיבית יותר ותגובה ישירה יותר של גלגל ההגה, וניתן להפעלה ולכיבוי באמצעות לחיצה על הלחצן הייעודי של בורר ה-DNA
מצב Natural, הממשיך לשמור על מיטוב ביצועים ומנהל באופן אוטומטי את האיזון בין השימוש במנוע החשמלי לבין השימוש במנוע הבעירה הפנימי, כל זאת לשם אופטימיזציה של צריכת החשמל והדלק מבלי לוותר על איכות הביצועים
ומצב Advanced Efficiency, המכויל לנצילות אנרגיה מרבית בגרסה ההיברידית.

מה ה-Tonale שלך?

ה-Tonale מיוצרת בשלוש רמות גימור, שלושה סגנונות עם מסורות ואופי: Sprint, Ti ו-Veloce,
כולן מאופיינות באותו מבנה עיצובי חדש, פשוט וייחודי, ונותנות מענה לצרכיהם של נהגים שמחפשים הן סימביוזה טבעית עם הרכב שלהם והן את מיטוב הביצועים הספורטיביים.
בעתיד מתוכננת רמת גימור רביעית, Speciale, עם היצע עשיר של תכונות טכנולוגיות וקישוריות.
הטונאלה זמינה ב-4 צבעים.
באיזה צבע ה-Tonale שלך?

Tonale Sprint

פירוט רמת גימור ספרינט

 

החל מ- 999,999 ש"ח

למפרט הטכני המלא לחץ כאן

Tonale Ti

 

פירוט רמת גימור TI

 

החל מ- 999,999 ש"ח

למפרט הטכני המלא לחץ כאן

Tonale Veloce

פירוט רמת גימור וולוצ'ה

 

החל מ- 999,999 ש"ח

למפרט הטכני המלא לחץ כאן

לנציג מכירות