NEWS

Global

אלפא רומיאו ג’וליה, ההיסטוריה של המהירות

10 July 2015

news 4

אלפא רומיאו קובעת את הסטנדרטים למהירות וביצועים כבר 105 שנים. הג’וליה המקורית ששינתה את פני העולם המוטורי בשנת 1962, עוזה זאת שוב גם היום.

מאת: יעל פלד ינאי

עוד משחר ההיסטוריה, שאף האדם להיות הכי. הצורך לשפר, לעקוף ולהוכיח שהוא הראשון, הוליד כנראה את תרבות המרוצים ואת הדרישה למהירות שוברת שיאים. היום בו גילה האדם את הגלגלי, היה גם היום בו נזרע הזרע למכונית שתשבור את שיאי המהירות החשובים ביותר- שיא המהירות למכונית סלון ספורטיבית, במסלול הנורבורגרינג.

את מושג הספורט סלון, קבעה אלפא רומיאו עם הצגת הג’וליה סדאן, בשנת 1962. המכונית הספורטיבית, הפתיעה את העולם כשהשתמשה בטכנולוגית מסלול המרוצים במכונית המיועדת לנהג הרגיל ושינתה את עולמם של חובבי הנהיגה. על ידי שילוב של מנוע עצמתי במיוחד ולשלדה קלה הבנויה בטכנולוגיה פורצת דרך, שינתה הג’וליה את קטגורית מכוניות הסדאן הספורטיביות. מכונית זו הביאה לעולם את רעיון מכונית הסלון הספורטיבית.

כדי לקדם את הג’וליה המקומית, החליט היצרן האיטלקי הספורטיבי, לשלבה בסבב המרוצים. גישה פורצת דרך, המשלבת בין מנוע 4 צילינדרים חדשני, בעל ראש מנוע קל מחומרים שנחשבו לפורצי דרך בתקופתם וגל זיזים עילי כפול. כבר בשנות ה- 60 המוקדמות, נהנו דגמי הג’וליה מתיבות הילוכים בעלות 5 יחסי העברה. שמן של הג’וליות, עם מנועי ה- 1.3 וה- 1.6 ליטר, הלך לפניהן כמכוניות זריזות, מהירות ובעלות התנהגות כביש יוצאת דופן.

דגם הפרימיום של הג’וליה המקורית- הסופר, החל את מורשת הביצועים הבולטת ביותר בתקופתנו. עם מנוע 1.6 ליטר משופר, שני קרבורטורים, מהירות מרבית של 170 קמ”ש וזינוק ל- 100 קמ”ש בפחות מ- 12 שניות, היתה המכונית מהירה מרוב מכוניות הספורט הטהורות של התקופה. שימוש במנהרת רוח, דבר חריג בשנות ה- 60, זיכה את הג’וליה במקדם גרר נמוך במיוחד, רק 0.34cd.

בשנת 1963 הוצגה הג’וליה סופר Ti עם סמל התלתן הירוק. מכונית שוברת שיאים ממנה יוצרו רק 501 יחידות, כדי לעמוד בדרישות המינימום למכונית מרוץ המבוססת על מכונית כביש. ביצועיה של המכונית, הפכו אותה לאגדה בזמנה וכמחווה לדינאמיות ולביצועים, שימשה המכונית בסרט הג’וב האיטלקי (המקורי) כמכוניתם של השוטרים.

הישגים מרשימים על מסלול המרוצים ומספר שיאי מהירות, הפכו את הג’וליה למכונית משטרה מבוקשת במדינות רבות. השילוב של ביצועים בעולם הספורט המוטורי והחשיפה הקולנועית, הפכו את המכונית לסמל של מהירות והתנהגות כביש. ערכים אלו המשיכו מאוחר יותר לדגמי הספרינט והספיידר ודור מכוניות סלון שהמשיך את המורשת.

שושלת של מכוניות ספורטיביות, בעלות עיצוב איטלקי מוקפד וביצועים בלתי מתפשרים, נהנה מההילה של הג’וליה. מכוניות כמו ה- 164, GTV וסדרה של דגמים תחרותיים שכבשו את מסלולי המרוצים באירופה. ה- 155 האלגנטית, האלפטה שכבשה את לבבות הנהגים בשנות ה- 80, חייבו את אלפה להמשיך את המסורת.

היסטוריה מפוארת, היא בסיס טוב ויציב ליצירה של אגדה חדשה. עם הג’וליה החדשה, מובילה אלפא רומיאו את הנהג בדרך מפותלת של היסטוריה מוטורית. שילוב מושלם של ביצועים שוברי שיאים ועיצוב ששואב כל חובב נהיגה פנימה אל תוך המכונית. הג’וליה החדשה מאתגרת את כל מה שהכרנו עד היום ומוכיחה שאין עוד מותג מרגש ודינאמי כמו אלפא רומיאו.

אלפא רומיאו תמיד בלטה בזכות המנועים החדשניים. לאורך 105 שנות היסטוריה מוטורית, הציגה החברה פתרונות חדשניים ופורצי דרך. המורשת הטכנולוגית ממשיכה גם במנועי הג’וליה החדשה. הג’וליה תלתן ירוק קובעת רף חדש עם מנוע בי-טורבו בתצורת V6 ובהספק מסחרר של 510 כ”ס. זוהי האלפא הסדרתית החזקה ביותר שיוצרה עד היום.

הג’וליה החדשה ביצעה את ההקפה המהירה ביותר למכונית 4 דלתות בייצור סדרתי, על מסלול הנורגורגרינג התובעני. שיא של 07:39 דקות בהקפה השלישית, השאיר את העולם פעור פה. תוצאה המציבה את הג’וליה תלתן ירוק, בשורה אחת עם מכוניות הספורט האקזוטיות ביותר בעולם. זאת ועוד, עיצוב שלדה מתקדם ופורץ דרך ומבנה קשיח הוביל לביצועים חסרי תקדים למכונית מסוגה.

עדכונים אחרונים